Polski akcent podczas targów Rocalia
Organizatorzy targów Rocalia i Paysalia podsumowali tegoroczną edycję tego wydarzenia. Z danych opublikowanych na oficjalnym portalu targów wynika, że hale wystawowe w Lyon odwiedziło 28 889 gości (3,5 % więcej niż w roku 2019), których na swoje stoiska zaprosiło 1481 wystawców.
W tegorocznej edycji wśród wystawców mieliśmy polskiego reprezentanta – firmę Marmur Płytki Jacka Łaty, która uczestniczyła w tych francuskich targach po raz pierwszy.
– Połączenia tych dwóch targów uważam za bardzo dobre rozwiązanie, chociaż muszę podkreślić, że to Paysalia pełnią rolę wiodącą. Przyznaję, że dla mnie sporym zaskoczeniem, była duża liczba firm mających w swojej ofercie marmury i wapienia, czyli to z czym wystawiała się moja firma oraz mniejszą ofertę granitów – mówi Jacek Łata, właściciel firmy Marmur Płytki.
Jak podkreśla kamieniarz z Pińczowa swój debiut na Rocaliach uważa za udany, z wieloma interesującymi i obiecującymi rozmowami biznesowymi.
– Moją uwagę przykuła też bogata literatura do nauki zawodu i teorii szeroko pojętego kamieniarstwa. Przyznaję, że zazdroszczę tego Francuzom – dodaje J. Łata.
Rocalia (targi kamieniarskie) i Paysali (ogrodnictwo i architektura krajobrazu) to największe we Francji targi, podczas których w cyklu dwuletnim prezentują się te branże.
W tym roku Paysalia, skierowane były do profesjonalistów projektujących, instalujących i utrzymujących ogrody oraz tereny zielone. Podczas targów odbywały się liczne pokazy otwarte dla studentów (w tym roku targi odwiedziło ok. 1500 studentów) z poszczególnych branż. Uczestniczyli oni również w warsztatach i konferencjach w Paysalia Jobs and Training Village oraz Rocalia Trades and Skills Space.
Rocalia podkreślała z kolei naturalny kamień i jego synergię z kształtowaniem krajobrazu.
Fot. Archiwum Jacek Łata i facebook/rocalia