Nowe perspektywy Grein Italia

Środa, 23 kwietnia 2014 Nowe perspektywy Grein Italia
Grein Italia przedstawia swoim klientom nowe pomysły i odnowiony zespół. Po zamknięciu etapu zmian wśród udziałowców i po definitywnym wyjściu ze spółki poprzedniej dyrekcji, powraca równowaga oparta na wspólnych projektach.  Dzisiaj firma jest w rękach rodziny Petrasch, właściciela większości udziałów, oraz historycznego udziałowca Gerda Bergmana. To już szósta generacja Petraschów, spadkobiercy tradycji, która zaczęła się w 1856 roku w Grazu w Austrii.
W odnowie firmy pomogą nowe kierownictwo, uszczuplone struktury, poprawiona efektywność organizacyjna, staranniejszy dobór materiałów i optymalizacja ich składowania, a przede wszystkim wysoka jakość oferowanych materiałów i ich obróbki. Grein Italia zamierza wzmocnić strategię, rozwijając handel na  rynkach tradycyjnych, ale również szukając nowych, rozwijających się rynków zbytu.  

– Dzięki naszej „pasji do kamienia naturalnego”, czyli zgodnie z naszym sloganem, zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie lojalnych klientów, szczególnie w dobie kryzysu. Dziś więc z nadzieją i optymizmem patrzymy w przyszłość, niosącą nowe rozwiązania i wyzwania – wyjaśnia dyrektor zarządzający i wieloletni szef działu zakupów, Philipp Petrasch.
Grein Italia chce zmieniać się stawiając na natychmiastową dostępność zamawianych materiałów oraz elastyczność i obecność w globalnej sieci sprzedaży na ciągle zmieniającym się rynku. Kluczową rolę odgrywać ma także innowacyjność. Firma będzie oferować własne rozwiązania i nowatorskie produkty. Integralną częścią programu są niezwykle lekkie panele z naturalnego kamienia, półprzezroczyste „granitowe szkło (Granite Glass). Wciąż poszukiwanie będą nowe kolory i technologie, mające zaspokoić gusta klientów, projektantów i architektów.
Włoska firma prezentuje także wysoką odpowiedzialność społeczną i ekonomiczną. Już w 2011 roku Grein Italia zainwestowała ponad 2,6 miliona euro w system zasilania słonecznego. Ok. 4000 paneli słonecznych  produkuje  ponad  760 KW i pokrywa około 70% energetycznego zapotrzebowania firmy, ale przede wszystkim redukuje emisję CO2 o ponad 10 tysięcy ton w ciągu 30 lat. (mat. pras)